مصاحبه مجدد
چند روز قبل برای انجام مصاحبه به تعلیمیه مراجعه کردم تعلیمیه همان آموزش پرورش خودمان است هر معلم خارجی که در شهر العین تدریس می کند باید از نظر صلاحیت علمی تایید شود کمی به آدم بر می خورد بعد از آن همه آزمون و مصاحبه دوباره باید تایید شوی تازه نه به زبان فارسی، زبان عربی یا انگلیسی که معمولا هر جا گیر می افتی زبان بین المللی اشاره به کارت می آید
این مصاحبه توسط تعلیمیه امارات انجام می شود و مربوط به تمام معلمینی است که اینجا هستند مثل معلمان مدارس انگلیسی هندی یا آمریکایی و بیشتر مخصوص معلمان دروس علوم پایه، زبان انگلیسی است و دبیران ادبیات فارسی مصاحبه ندارند چون استادان عربی زبان، سررشته ای از ادبیات ندارند
کشور امارات شامل چند امارت است که قوانین آنها کمی با هم متفاوت است مثل همین مصاحبه که دبیران دبی و شارجه آن را ندارند اینجا زیر نظر امارت ابوظبی است.
مصاحبه کننده استاد درس فیزیک بود در چه مقطع و با چه مدرکی من اطلاع نداشتم ایشان از بعضی مفاهیم فیزیک سوال می پرسید و من با انگلیسی دست و پا شکسته ام جواب میدادم و اگر نمی توانستم بفهمم از همکار مسلط به زبان عربی که همراهم بود کمک میگرفتم البته سوالات ساده بود و مورد خاصی نداشت
بعد از مصاحبه گشتی در اتاق های تعلیمیه زدم منشی تمام اتاق ها خانم های محجبه ای بودند که دقیقا مانند همکاران خود در ایران به راحتی صندلی خود را ترک و در راهروها یا اتاق های دیگر مشغول گفتگو می شدند نکته جالب دکوراسیون اتاق ها بود که به تنها جایی که احساس می کنم شباهت نداشت اداره آموزش پرورش است نظر شما چیه؟



تزیینات راهروی اداره نیز بخاطر ایام جشن وطنی است چهلمین سالگرد اتحاد امارات در ضمن تار بودن عکسها بخاطر عجله ام در گرفتن عکس ها بود می ترسیدم بعد از تایید صلاحیت دوباره منو رد کنند

با سلام !من دبیر فیزیک شهرستان گنابادم که بعد از قبولی در آزمون فرهنگیان به شهر العین امارات آمده ام و تصمیم گرفته ام تا گوشه ای از خاطرات سفرم را بنویسم امیدوارم شما هم با نظرات سازنده تان یاریم کنید.